South Korea bids to reach new heights with double deck transport solution

Public transport in South Korea, could be set to take on a whole new look with theintroduction of British-style double deck buses.

8th December 2014

The move follows a decision by GyeongGi Provincial Government to trial double deck vehicles similar to those used in London and Hong Kong, as part of a bid to alleviate overcrowding for commuters traveling between Seoul and its surrounding suburban areas.

이 시운전은 경기도가 런던과 홍콩에서 사용 중인 차량과 비슷한 2층버스를 시험해 보기 위해 나온 것이며, 서울과 인근 교외 지역 간을 이동할 때의 교통 혼잡을 완화하기 위한 것이다.

The first stage of the trial started on Monday, December 8, and will run through until December 31. During this time a high-capacity, low-emission Enviro500 double deck bus – built by British company Alexander Dennis Limited (ADL) – will operate on inter-urban routes between Suwon and Sadang; NamyangJU and Jamsil; and Gimpo and Seoul Station.

첫 시운전은 12/8(월)에 시작되었고, 12/31까지 차량이 달릴 것이다. 이 기간 동안 수용력이 높고, 매연이 적은 Enviro500(영국 Alexander Dennis Limited사-약칭 ADL) 1대가 수원~사당(7770), 남양주~잠실(8012), 김포~서울역(M6117) 간을 운행할 것이다.

(*원문에는 남양주를 지칭하는 듯한 Namyang에서 JU를 행정 단위로 오역하고 빼먹은 듯 합니다.)

Paul Davies, Director and General Manager of ADL’s operations in Asia Pacific, commented: “We are delighted to be working with GyeongGi Provincial Government, GyeongGi Research Institute and the Ministry of Land, Infrastructure and Transport to determine the suitability of double decks for these important commuter routes. We know from the vast number of ADL double decks operating successfully in Hong Kong, Malaysia, Singapore, across North America, and of course in the United Kingdom, that they provide a unique transport solution.

ADL사의 아태지역 책임자 및 매니저는 평론했다. "저희는 경기도 지방정부, 경기인재개발원(추정), 국토교통부와 함께 상술된 주요 직행좌석버스에서 2층버스의 적합성을 평가하게 되어서 기쁩니다. 저희는 다수의 ADL 2층버스들이 홍콩, 말레이시아, 싱가포르, 북미 지역, 그리고 (물론) 영국에서 굴러다니는 것으로부터 이 2층버스들이 독특한 교통 대책을 제공하고 있다는 것을 알고 있습니다."

“In general, they have the same ‘footprint’ as a conventional single deck bus but are capable of carrying twice as many seated passengers, comfortably and safely. They are also highly manoeuvrable, fuel efficient and hugely popular with passengers. It is a proven fact that the introduction of double deck buses increases passenger numbers, boosts revenue earnings and contributes to reduced traffic congestion.”

"보통 이 차량들은 통상적인 1층버스와 공간을 똑같이 차지하지만, 1층버스의 2배 정도의 좌석 승객을 편안하고 안전하게 실어 나를 수 있습니다. 이들은 또한 방향조종이 매우용이하고, 연료효율성이 뛰어나며, 승객들에게도 인기가 매우 좋습니다. 2층버스의 도입이 승객 수를 늘리고, 수입을 늘리며, 교통체증을 경감시킨다는 것은 증명된 사실입니다."

(역자 주)홍콩에 돌아다니는 타사 2층버스와 Enviro500 간에 큰 차이가 있는데, 12m급 버스 중에서 앞바퀴 회전각도가 60도까지 가능해짐으로써 웬간한 좁은 길도 요리조리 잘 쑤시고 다닙니다. 미타2로 설명하자면, 소위 "시계탑 앞 사거리"에서 다른 홍콩산 버스가 회전반경이 부족해서 U턴을 못 하는 데 비해, Enviro500은 유턴이 가능합니다.

The Governor of GyeongGi Provincial Government, Mr Nam Gyung-Pil, stated: “We are delighted to have the Enviro500 here to thoroughly evaluate this vehicle on our roads and with our passengers.  From my initial journey on the bus on Sunday, I am certain the commuters travelling to Seoul will appreciate the increased capacity of this vehicle which will minimise their wait time and get them to their destination quicker, as well as the high level of comfort and the views from the upper deck.  The low floor access will revolutionise public transport for wheelchair passengers.”

경기도지사 남경필은 인터뷰에서 아래와 같이 답했다. "저희는 Enviro500 차량을 이 곳에 둠으로써 저희의 길과 승객들에게 이 차량을 평가받는 것에 대해 기쁘게 생각합니다. 일요일 날 시승해 본 결과, 서울로 출퇴근하는 승객들(은) 이 차량의 증대된 수용력에 만족할 것입니다. 그 수용력 덕분에 대기 시간이 줄어들고, 목적지까지 가는 시간이 빨라지고, 또한 고도의 편의성 및 2층 공간에서의 전망에도 만족할 것입니다. 저상버스라는 점은 휠체어 승객들에게 있어서는 대중교통 혁신이 될 것입니다."

(주의)의역입니다. 남경필 도지사의 한국어 인터뷰와 다를 수 있고, 문장의 원래 의미와 상당히 다를 수 있습니다. 

(역자 주)이 차량이 성공적으로 도입되면, 국내 최초의 초저상 광역버스라는 타이틀을 획득하게 됩니다.

S Korea 002

(사진출처는 밝히지 않았지만, 국내 언론사에서 가져왔거나, 자체 촬영했을 가능성이 높습니다.)

Mr. Davies added: “This is an exciting time for ADL. We have been working extensively in global markets and are now seeing more and more transport authorities and bus operators recognising the advantages and commercial benefits of well thought-out double deck routes, both for inner-city and inter-urban commuter operations. In short, double decks simply make sense.

Davies 본부장은 덧붙였다. "이것은 ADL사에 있어서 흥분되는 시간입니다. 저희는 세계 시장 확자을 위해 부단히 노력했고, 또한 더욱 더 많은 교통 당국 및 운수사들이 2층버스 노선의 장점 및 수익성을 인지하고 있는 것을 목격하고 있습니다. 요약하자면, 2층버스는 적절한 차입니다."

“Our next-generation Enviro500, which has enjoyed unprecedented success since its launch just two years ago, is low-entry and has wide aisles, making access easy for both the elderly and mothers with young children. Couple this with its in-service performance, which is second to none, and it is evident why the Enviro500 is the best-selling high capacity, three-axle double deck in the world.

"2년 전에 출시한 이래 전례없는 성공을 거두고 있는 저희의 차세대 Enviro500은 진입 장벽이 낮고, 복도가 넓으며, 노인층들 및 영아를 동반한 부모들 모두에게 진입이 쉽게끔 되어 있습니다.  이것을 제일의 운행 중 성과와 결합하게 된다면, 왜 Enviro500이 세계에서 가장 잘 팔리는 수용력 좋은 3축 2층 버스인지 명백하게 아시게 될 겁니다."

“In the next few weeks we will learn from the forthcoming trials and work with the transport authorities and the provincial government to fine-tune and customise the perfect vehicle for Seoul and its surrounding suburban areas.”

"몇 주 동안 저희는 다가오는 시운전을 통해 배울 것이고, 교통 당국 및 지방 정부와 함께 서울과 교외 지역을 연결하는 차량을 최적화하고 주문 제작하기 위해 노력할 것입니다."


[이 글은 대중교통 커뮤니티 SBM에도 병행 게재됩니다.]

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독일어를 해석하자면... "꿈꾸는 사람, 그리고 그 꿈의 깊은 바다..." 군복무중인 현재는 블로그 운영을 잘 못 하긴 하겠지만, 앞으로 여러 가지 주제로 찾아뵙겠습니다... by Fantast

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